Как да заявите щета
При настъпване на застрахователно събитие по Основно покритие, Злоумишлени действия, Умишлен пожар, Земетресение е препоръчително да се свържеш с нас до 3 работни дни. За Кражба чрез взлом и/или кражба чрез техническо средство срокът за уведомление е до 24 часа от узнаване за настъпване на събитието.
По застраховки от сегмент Имущество можете да регистрирате някои щети и изцяло онлайн през клиентския портал MyGroupama. Чрез функционалностите на клиентското пространство може да прикачите и нужните документи, да следите статуса на заведени щети и много други.
-
Стъпка 1
Уведомяване за събитие
- Чрез телефонно обаждане към 0 700 123 32
- Чрез подаване на Уведомление за щета (по образец на застрахователя)
- в наш офис
- по имейл – office@groupama.bg
По някои застраховки от сегмент Имущество можете да регистрирате някои щети и изцяло онлайн през клиентския портал MyGroupama. Чрез функционалностите на клиентското пространство може да прикачите и нужните документи. Може да следите статуса на заведените щети отново през клиентския ни портал.
-
Стъпка 2
Извършване на оглед
Варианти за оглед, според спецификата на събитието и размера на уврежданията:
- Чрез "Групама Видео Асистент" специално приложение на Групама за дистанционен оглед чрез Вашия смартфон. (линк към клипа)
- Чрез физически (реален) оглед на мястото на събитието – при щети с големи размери и/или специфични особености около възникналото събитие.
- Работа само по документи.
-
Стъпка 3
Необходими документи в зависимост от настъпилото събитие
- Документи, които се изискват при всички случаи:
- Документ за собственост
- Банкова сметка на Застрахования
- Документи при специфични събития:
- Пожар – служебна бележка от РС ПБЗН
- Земетресение – служебна бележка от сеизмологичен институт към БАН за силата на земния трус
- Кражба – служебна бележка от РУ Полиция, краен акт при наличие на заведено досъдебно производство
- Злоумишлени действия на трети лица - служебна бележка от РУ Полиция, краен акт при наличие на заведено досъдебно производство
-
Стъпка 4
Калкулиране на вредите
- Чрез експертна оценка: оценяват се конкретно установени увреждания по застрахованите обекти, съгласно средни пазарни цени за възстановяване на имуществото във вида му преди събитието.
- Чрез представяне на предварителна оферта и фактури, след предварително одобрение от страна на Застрахователя.
-
Стъпка 5
Срокове за получаване финално решение по заведената щета
Застрахователят се произнася до 15 (петнадесет) работни дни, след предоставяне на последния документ от клиента.
-
Стъпка 1
Уведомяване за събитие
- Чрез телефонно обаждане към 0 700 123 32
- Чрез подаване на Уведомление за щета (по образец на застрахователя)
- в наш офис
- по имейл – office@groupama.bg
По някои застраховки от сегмент Имущество можете да регистрирате някои щети и изцяло онлайн през клиентския портал MyGroupama. Чрез функционалностите на клиентското пространство може да прикачите и нужните документи. Може да следите статуса на заведените щети отново през клиентския ни портал.
-
Стъпка 2
Извършване на оглед
Варианти за оглед, според спецификата на събитието и размера на уврежданията:
- Чрез "Групама Видео Асистент" специално приложение на Групама за дистанционен оглед чрез Вашия смартфон. (линк към клипа)
- Чрез физически (реален) оглед на мястото на събитието – при щети с големи размери и/или специфични особености около възникналото събитие.
- Работа само по документи.
-
Стъпка 3
Необходими документи в зависимост от настъпилото събитие
- Документи, които се изискват при всички случаи:
- Документ за собственост
- Банкова сметка на Застрахования
- Документи при специфични събития:
- Пожар – служебна бележка от РС ПБЗН
- Земетресение – служебна бележка от сеизмологичен институт към БАН за силата на земния трус
- Кражба – служебна бележка от РУ Полиция, краен акт при наличие на заведено досъдебно производство
- Злоумишлени действия на трети лица - служебна бележка от РУ Полиция, краен акт при наличие на заведено досъдебно производство
-
Стъпка 4
Калкулиране на вредите
- Чрез експертна оценка: оценяват се конкретно установени увреждания по застрахованите обекти, съгласно средни пазарни цени за възстановяване на имуществото във вида му преди събитието.
- Чрез представяне на предварителна оферта и фактури, след предварително одобрение от страна на Застрахователя.
-
Стъпка 5
Срокове за получаване финално решение по заведената щета
Застрахователят се произнася до 15 (петнадесет) работни дни, след предоставяне на последния документ от клиента.